Před zahájením provádění testů je potřeba ověřit, zda je veškerá infrastruktura pro testování připravena. Pod označením infrastruktura pro testování lze chápat vše, co je potřeba zabezpečit před prováděním testů, tzn. nejen software a podpůrné nástroje, ale řadí se sem i organizační aspekty jako je například zajištění místností, vybavení, personálu, komunikačního vybavení nebo zajištění oprávnění pro různé uživatele.
Je třeba ověřit stabilitu testovacího prostředí, tj. zda testovací prostředí umožňuje provádět alespoň základní operace. Pro tento účel mohou sloužit tzv. smoke testy, což jsou vybrané testovací případy, které pokrývají základní funkcionalitu komponenty nebo systému. Provedením smoke testů lze zjistit, zda je možné projít kritickými funkcemi programu bez ohledu na detailní funkcionalitu [ISTQB, 2012c, s. 39]. V případě, že smoke testy selžou, nemá smysl zahajovat provádění testů a je nutné nejdříve vyřešit základní problémy, jejichž příčinou může buď přímo nastavení testovacího prostředí, nebo závažný defekt v kódu. Testovací tým by měl rovněž zajistit součinnosti se správci testovacího prostředí v době provádění testů, aby případný výpadek testovacího prostředí v době provádění testů nezpozdil celé testování.
Dále je potřeba ověřit, zda jsou připraveny všechny nástroje pro podporu testování, což může zahrnovat nástroje pro správu procesu testování, logování výsledků testů a reportování defektů, nástroje pro spouštění automatizovaných skriptů, nebo jiné specializované nástroje např. pro výkonnostní nebo bezpečnostní testy.
Opomenuta by neměla být ani kontrola vytvořených testovacích případů, skriptů, sad a testovacích dat proti výstupním kritériím dané testovací úrovně.