Seznam testovacích podmínek je výstupem z hlavní aktivity analýza testů, která předchází aktivitě návrh testů, nebo je s ní sloučena. Tento dokument v bodech definuje, co se bude testovat ve vazbě na podklady pro testování, produktová rizika, strategické cíle a cíle testování. Následně slouží jako podklad pro další pracovní produkty v aktivitách návrh a implementace testů, zejména pro testovací případy. Seznam testovacích podmínek by měl být zpracován, jakmile je k dispozici plán testování a podklady pro testování.
Dle slovníku ISTQB [ISTQB, 2012c, s. 43] je testovací podmínka definována jako „položka či událost systému nebo komponenty, která má být ověřena jedním či více testovacími případy“. Jinak řečeno je to tedy „něco“, co je možné otestovat, ale už neřeší způsob, jakým to bude otestováno. V některých jiných metodikách (RUP, OPENUP i MMSP) a v literatuře se namísto pojmu testovací podmínka používá pojem testovací nápad (test idea). Tyto dva pojmy označují totéž.
Za vypracování seznamu testovacích podmínek je zpravidla zodpovědný test analytik. V případě, že není dostatek podkladů pro testování, nebo jsou zastaralé, je nutné vydefinovat testovací podmínky ve spolupráci se zainteresovanými stranami na projektu.
Seznam pracovních podmínek není specifikován standardem IEEE 829. Ačkoliv forma, v jaké jsou testovací podmínky zpracovány, obvykle závisí na položce, která je předmětem testování, je užitečné se držet některých obecných doporučení [ISTQB, 2012b, s. 12]:
· Testovací podmínky je vhodné uspořádat do hierarchické struktury, kdy vyšší úroveň mapuje danou podmínku obecně (např. funkcionalita obrazovky X) a nižší úroveň potom tuto obecnou podmínku rozvádí do většího detailu (např. obrazovka X odmítne rodné číslo, které není ve specifickém formátu).
· Pokud jsou definována produktová rizika, tak testovací podmínky by měly být zaměřeny na jejich pokrytí.
· V rámci zpracování seznamu testovacích podmínek je kromě samotné specifikace podmínek vhodné zachytit i vazbu na podklady testování, ze kterých podmínka vychází, cíle testování, strategické cíle a produktová rizika. V rámci návrhu testů, které vychází z testovacích podmínek, je vhodné opět zachytit vazbu testovacích případů na dané testovací podmínky.